LEVE og Norsk Toppfotball vant gull for Brysom-kampanjen
Brysom-kampanjen ble hedret med gull i kategorien Årets samfunnsengasjement under utdelingen av Sponsor- og Eventprisen. Prisen deles ut av Sponsor- og Eventforeningen og er en av Norges mest anerkjente utmerkelser for samfunnskommunikasjon og sponsing. I en fullsatt sal med noen av landets største merkevarer og aktører innen sponsing og events, trakk LEVE og Norsk Toppfotball…
Publisert: 04. april 2025

Brysom-kampanjen ble hedret med gull i kategorien Årets samfunnsengasjement under utdelingen av Sponsor- og Eventprisen. Prisen deles ut av Sponsor- og Eventforeningen og er en av Norges mest anerkjente utmerkelser for samfunnskommunikasjon og sponsing.
I en fullsatt sal med noen av landets største merkevarer og aktører innen sponsing og events, trakk LEVE og Norsk Toppfotball det lengste strået i sterk konkurranse med Coop Norge og Kreftforeningen, Gjensidige, Palmesus, Munchmuseet, Equinor og flere andre profilerte aktører.
Under presentasjonen ble juryen rørt til tårer. Med fotballspillere som formidlere av kampanjens budskap, ble historiene og følelsene formidlet på en kraftfull og ekte måte.

Samarbeidet med Norsk Toppfotball har vært avgjørende.
Gjennom Norges mest populære sport har vi nådd ut bredt – og ringvirkningene lar ikke vente på seg. Nå er det flere aktører som ønsker å samarbeide med LEVE gjennom Brysom-kampanjen. Det viser hvor mange som kjenner seg igjen i tematikken, og hvor stort behovet er for å snakke åpent – og handle sammen.
Tilbakemeldingene vi har fått viser at kampanjen har bidratt til økt åpenhet og større aksept for å snakke om psykisk helse og selvmord. Flere har delt sine egne historier, og mange har gitt uttrykk for at kampanjen har gjort det lettere å ta kontakt – både med seg selv og med andre.
Du er ikke til bry når du bryr deg
Brysom-kampanjen handler om å tørre å ta de vanskelige samtalene. Å stille de ærlige spørsmålene – og være der, også når det er vanskelig. Kampanjen løfter viktigheten av å være brysomme – for det er i nettopp det, at omsorg, nærvær og livsviktig støtte ligger.
Takk til alle som har deltatt, støttet, stått i, snakket høyt, vært modige og brysomme. Denne prisen er til dere.
Om Sponsor- og Eventprisen
Sponsor- og Eventprisen har blitt delt ut i over 20 år, og anerkjenner fremragende bruk av sponsing og event som virkemidler for å skape verdi og engasjement. En uavhengig fagjury med bred bransjeerfaring kårer hvert år nominasjoner og vinnere. Sponsor- og Eventprisen er en av Norges mest anerkjente utmerkelser for samfunnskommunikasjon og sponsing og prisen fungerer som et kvalitetsstempel innen feltet.
Kampanjen er utviklet av FOLKA as og en stor takk går også til dere for deres engasjement og dedikasjon til LEVEs arbeid.
Motta nyhetsbrevet vårt
Nå kan du abonnere på LEVE sitt nyhetsbrev og få spennende nyheter rett i innboksen din.